Forum Forum Bydgoskiego Towarzystwa Przyjaciół Kolei Strona Główna Forum Bydgoskiego Towarzystwa Przyjaciół Kolei

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Modernizacja Dworca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Bydgoskiego Towarzystwa Przyjaciół Kolei Strona Główna -> Infrastruktura
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin B
Moderator



Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 16:58, 03 Cze 2014    Temat postu: Modernizacja Dworca

Cytat:
Buldożery przy dworcu PKP. Zaczęły się pierwsze wyburzenia

Rozpoczęły się pierwsze prace przy przebudowie dworca Bydgoszcz Główna. Na przełomie czerwca i lipca zburzony zostanie główny budynek stacji.
Jeszcze przed weekendem firma Budimex, która jest głównym wykonawcą robót, przejęła od PKP cały teren dworca. Wczoraj przy stacji pojawiły się ekipy budowlane, które rozpoczęły rozbiórkę starych pawilonów handlowych znajdujących się w sąsiedztwie.

- W miejscu po budynkach obecnie rozbieranych, powstanie tymczasowy dworzec. Przejmie obsługę podróżnych w momencie zamknięcia głównego obiektu, który również zostanie rozebrany - mówi Bożena Wielgo z biura komunikacji zewnętrznej Budimexu.

Wykonawca szacuje, że ten etap prac rozpocznie się w pierwszych dniach lipca. W tymczasowym, kontenerowym budynku znajdą się kasy biletowe oraz poczekalnia. Pasażerowie będą z niego korzystali przez ok. 1,5 roku, bo właśnie tyle ma potrwać modernizacja stacji. Stary obiekt zostanie rozebrany do fundamentów, a w jego miejscu powstanie zupełnie nowy, czterokondygnacyjny budynek stacyjny. W ramach inwestycji wyremontowany będzie też stary, zabytkowy budynek znajdujący się pomiędzy peronem trzecim a czwartym, przejścia podziemne, perony, tory i trakcja elektryczna.

PKP zapowiada, że bydgoski dworzec będzie jednym z najnowocześniejszych w kraju. Mają pojawić się tu ruchome schody, windy, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych i zupełnie nowy, elektroniczny system informacji pasażerskiej. W obiekcie zaplanowane zostały obiekty handlowo-usługowe oraz pomieszczenia biurowe. Ma być realizowany wg koncepcji "Inside-Outside" przygotowanej przez bydgoską pracownię "Allplan". Przebudowa będzie kosztowała 164 mln zł i jest współfinansowana z pieniędzy unijnych.

Źródło [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin B
Moderator



Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 15:51, 06 Cze 2014    Temat postu:

Cytat:
Od lipca pasażerowie pociągów będą korzystać z tymczasowego dworca kolejowego. To 30 kontenerów, które staną między ul. Zygmunta Augusta a peronami, w miejscu, gdzie jeszcze funkcjonowały bary i sklepiki. Stary budynek zostanie rozebrany. Pasażerowie nie ucierpią

Jeszcze w czerwcu rozpocznie się instalacja tymczasowego budynku dworcowego, który w lipcu przejmie odprawę pasażerów. Wszystko przez to, że dotychczasowy obiekt zostanie rozebrany.

- Właśnie pracujemy nad ustaleniem sposobu rozbiórki. Ale nie będzie to na pewno jakieś spektakularne widowisko - mówi Bożena Wielgo z biura komunikacji zewnętrznej Budimexu, głównego wykonawcy modernizacji dworca. - Szacujemy, że rozbiórka potrwa od czterech do sześciu tygodni.

Tymczasowy dworzec będzie złożony z 30 kontenerów. Stanie pomiędzy ul. Zygmunta Augusta a peronem pierwszym - w miejscu po rozebranych sklepikach i barach, które sąsiadowały z głównym budynkiem dworca i pocztą. Kolejarze zapewniają, że komfort obsługi podróżnych nie powinien znacząco się pogorszyć w stosunku do obecnych warunków. W środku do dyspozycji pasażerów oddanych zostanie łącznie sześć kas - trzy PKP Intercity, dwie Przewozów Regionalnych i jedna Arrivy. W środku klienci kolejowych spółek będą mogli również spędzić czas w poczekalni, oczekując na swój pociąg. Wejścia dla pasażerów do budynku będą usytuowane z trzech stron - od ulicy, peronu pierwszego oraz z boku przylegającego do obecnego obiektu dworcowego.

Zmieni się również sposób poruszania po obiektach dworcowych. Pasażerowie nie będą mogli wejść do przejścia podziemnego wejściami znajdującymi się od strony ul. Dworcowej - przy przystankach autobusowych i tramwajowych oraz kasach Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Jedyne zejście do tunelu od strony miasta będzie funkcjonowało od strony peronu pierwszego przy dworcu tymczasowym. Planowane jest też zamknięcie przejścia dla pieszych, które obecnie znajduje się naprzeciwko wejścia do głównego holu. Zostanie ono przeniesione na drugą stronę skrzyżowania, tak aby od strony ul. Dworcowej przechodzić bezpośrednio w kierunku tymczasowych kontenerów.

- Obecnie jesteśmy na etapie opracowywania szczegółów tymczasowej organizacji ruchu na czas pierwszego etapu prac. Na pewno z wyprzedzeniem będziemy informować o tym bydgoszczan i klientów kolejowych spółek - dodaje Wielgo.

Nowy budynek będzie realizowany wg koncepcji "Inside Outside" przygotowanej przez bydgoską pracownię Allplan. Obiekt będzie miał cztery kondygnacje. Wejście do niego odbywać się będzie z poziomu ulicy. Na tej kondygnacji pasażerowie będą mogli zrobić zakupy w sklepikach lub przekąsić coś przed podróżą. Na poziom "minus 1" zjedziemy schodami ruchomymi do hali, w której będzie odbywała się odprawa podróżnych. Tam kupimy bilety kolejowe i zasięgniemy informacji o rozkładzie jazdy pociągów. Powyżej parteru z kolei zaplanowany został prześwit przez budynek, dzięki któremu z pozycji ul. Dworcowej będzie można zobaczyć zabytkowy budynek znajdujący się pomiędzy peronem trzecim a czwartym. Na najwyższej kondygnacji znajdzie się miejsce na biura.

Budowa dworca kosztować będzie 197 mln zł i jest finansowania z budżetu unijnego oraz pieniędzy PKP.


Harmonogram prac

*prace rozbiórkowe budynków przylegających do budynku dworcowego - do końca czerwca 2014 r.

*prace rozbiórkowe głównego budynku dworca PKP - od początku lipca 2014 r. przez ok. sześć tygodni

*początek działalności dworca tymczasowego - od lipca 2014 r.

*początek prac w tunelu - od lipca 2014 r.

*początek remontu peronów, torów, trakcji elektrycznej - od przełomu lipca i sierpnia 2014 r.

*rozpoczęcie budowy nowego dworca kolejowego - od sierpnia 2014 r.

*rozpoczęcie modernizacji budynku dworca wyspowego (pomiędzy peronem trzecim a czwartym) - od lipca 2014 r.

*zakończenie budowy nowego obiektu dworcowego i modernizacji całego dworca - listopad 2015 r.


Źródło [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Bydgoskiego Towarzystwa Przyjaciół Kolei Strona Główna -> Infrastruktura Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin